Historia

Droga do sukcesu

Tuba słuchowa – pierwszy aparat słuchowy
W 1976 r. w trakcie swojej wizyty w USA specjalista akustyk słuchu Horst Peter Hühne odkrył zalety aparatów wewnątrzusznych. Już podczas powrotu z Nowego Jorku do Niemiec podjął decyzję o założeniu przedsiębiorstwa, które zajmowałoby się produkcją i dystrybucją wewnątrzusznych aparatów słuchowych. Swój zamiar zrealizował na początku 1977 roku.

Historia firmy

1977Założenie firmy, początek sprzedaży wewnątrzusznych aparatów słuchowych na rynku niemieckim. Audio Service staje się pierwszym dostawcą tego typu rozwiązań w kraju.

1978Początek produkcji własnych aparatów wewnątrzusznych.

1980Wprowadzenie pierwszego na świecie aparatu wewnątrzusznego z oddzielnym przełącznikiem trójstopniowym.

1983Przeprowadzka do większego zakładu na Kurfürstenstraße w Herford. Prezentacja pierwszego modułowego aparatu wewnątrzusznego własnej produkcji.

1984Zaskakujący sukces aparatów wewnątrzusznych wymaga ponownego przeniesienia firmy do nowej siedziby przy ulicy Zeppelinstraße 9.

1988Rozszerzenie oferty produktowej o aparaty zauszne.

1990Wprowadzenie na rynek filtra HF2 zabezpieczającego przed woskowiną.

1991Wprowadzenie pierwszego kompletnego modułu Audio Service.

1995Wprowadzenie aparatów programowalnych cyfrowo.

1995W międzyczasie zespół Audio Service powiększa się do 120 osób zatrudnionych przy projektowaniu, produkcji i sprzedaży aparatów.

 Rozwój eksportu aparatów do następujących krajów: Austrii, Szwajcarii, Anglii, Belgii, Holandii, Hiszpanii, Danii, Finlandii, Norwegii, Turcji, Japonii i Polski.

1997Rozwój partnerstwa biznesowego w Polsce.

1998Wprowadzenie filtra słuchawkowego HF3 z systemem wymiany.

2004Światowa nowość: wprowadzenie antybakteryjnych i odpornych na brud powłok ComforClean i ComforMed.

2004Wprowadzenie filtra mikrofonowego Microsafe: pierwszego na świecie filtra mikrofonowego, który zarówno redukuje szmery powodowane przez wiatr, jak i chroni przed zanieczyszczeniami.

2005„Słuchobus” wyrusza w drogę. Z kierowcą i audiometrem do dyspozycji technicy akustycy mogą przeprowadzać akcje promocyjne i prezentacje w miejscach zapewniających duże zainteresowanie potencjalnych klientów.

2009Wprowadzenie aparatów RIC (ze słuchawką zewnętrzną) posiadających indywidualną wkładką CLIC MOULD.

2009Nowe możliwości komunikacji: dane audio (z telefonu, radia, telewizji itd.) są przekazywane za pośrednictwem łącza Bluetooth bezpośrednio do aparatu.